Tuesday 16 October 2012

Jangan Bersedih :(

Assalamualaikum :)

Lama benar aku tak melawat blog ni. Pernah jugak terpikir nak delete je account blogger nie-__- tp sayang jugak.Blog will become part of my life diary. Dalam beberapa tempoh sebenarnya banyak story , entry nak buat.tapi aku seolah-olah kekeringan idea untuk menulis plus aku agak lemah dalam bab penulisan ni. Dulu pon masa SPM subject penulisan result aku suam-suam kuku je :P

Dalam tempoh beberapa bulan banyak peristiwa pahit  manis dalam fasa kehidupanku. Peristiwa pahit memang amat pahit,kadang2 otak merengku pernah bertanya kenapa aku di uji sebegini?? dalam otakku kembali stabil hati memujuk setiap ujian ada hikmahnya atau setiap ujian adalah sebagai pembersihan dosa-dosa yang lalu. 
 

Hari demi hari aku lalui..peristiwa pahit itu banyak memberi impak pengajaran buat aku. InsyaAllah segalanya akan ku ambil sebagai perisai untuk diriku terus maju dalam hidup. Aku hamba yang lemah, lemah dari segala serbi..hahaha..padahal aku bukanlah manusia sejenis situ tetapi pabila peristiwa pahit itu berlaku aku seakan sedar dari tidur. Ya Allah banyak benar kesilapanku sebenarnya mengapa selama ini aku tidak sedar?? Dalam kesakitan aku di uji sebegini aku memanjatkan syukur ke hadrat Allah S.W.T kerna disebalik musibah ini manjadikan aku lebih rapat denganNYA.

Teman sepejabatku walaupun berlainan agama dan bangsa (bangsa tionghua) sering memberi nasihat dan semangat untukku. Hidup ini harus diteruskan walaupun apapun yang berlaku dalam hidup. Masih terniang di telinga pabila teman sepejabatku berkata begini "ini semua test dariTuhan".. dan katanya lagi.."perbaiki relationship u dengan tuhan" mana tahu satu hari u akan dapat kebaikannya"... Aku terpinga dengan katanya2. Memang ada kebenaran di sebalik kata-katanya itu.

Mulai detik ini aku berazam untuk memperbaiki hubunganku dengan Allah. Pabila kita menjaga hubungan kita dengan Allah, Insya Allah..Allah akan menjaga kita.Bukan hanya setakat hubungan dengan Allah, hubungan sesama manusia juga harus dijaga dan diperbaiki agar silaturrahim itu terus subur.

Semoga manfaat untuk diriku dan kalian :)